Brownies



Valentijnsdag, het is volgens zowat iedereen een te commerciële gebeurtenis, maar who cares. Elke gelegenheid om iets te vieren is goed, toch? 

In mijn geval vertaalt zich dat naar: elke gelegenheid om te bakken is goed. En zodoende waagde ik mij voor het eerst aan brownies.

De liefde van de man gaat tenslotte door de maag. 

Bij deze een recept dat volgens mij niet kán mislukken. Hier vielen de brownies alvast in de smaak. Probeer er maar eens af te blijven! 



Brownies

Ingrediënten
350 gr bittere chocolade
250 gr donkere kandijsuiker
250 gr bakboter
80 g bloem
1 tl bakpoeder
3 eieren

Werkwijze
1. Vet de bakvorm in met boter en bloem.
2. Smelt de boter samen met de chocolade au bain-marie.
3. Klop de suiker en eieren in een kom op tot "een dikke glanzende massa", aldus het oorspronkelijke recept. (Ik vond dat nogal vaag dus heb ik maar een paar keren wat in het rond geklopt.)
4. Roer daar de gesmolten boter en chocolade door.
5. Zeef de bloem en de bakpoeder boven de kom en meng.
6. Giet het beslag in een vorm van 25x25cm (volgens het recept 15x15cm maar dat lijkt mij nogal klein voor deze hoeveelheid beslag).
7. Zet de vorm in een (voorverwarmde) oven en laat de brownies ongeveer 30 minuten bakken op 170° C. 
8. Mmmmmm


(Iet of wat smakelijke foto's maken van voedsel is trouwens moeilijker dan verwacht)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten