40 Dagen zonder vlees


Morgen begint Dagen zonder vlees aan een derde editie. 
Dagen zonder vlees is een campagne om de medemens bewust een stukje minder vlees en vis te laten eten gedurende de Vasten. Een tof concept dus, waaraan ik als groeneke ook mijn steentje wil bijdragen. 

Het is niet de bedoeling om vlees en vis volledig uit onze dagmenu's weg te bannen, een klein beetje consuminderen kan al wonderen doen. Het gaat dus eerder om het stilstaan bij de gevolgen van onze vleesconsumptie en om het ontdekken dat minder vlees eten gemakkelijker is dan we denken. 

EVA verleidelijk vegetarisch - vergeten groentenNu eet ikzelf sowieso al niet veel vlees, voornamelijk uit ecologische overwegingen, maar voor de komende veertig dagen heb ik mij voorgenomen om geheel geen vlees te eten (hoewel dat wel niet conform mijn dieet is maar bon). Best wel een uitdaging, want het is mij nog nooit  eerder gelukt om vlees voor zo'n lange tijd links te laten liggen. 

Ik verwacht dat het door de week geen probleem zal vormen, aangezien ik dan op kot zit en volledig zelf bepaal wat er door dit mondje gaat. Maar in het weekend is het de mama die beslist en die durft wel eens vaker vlees op tafel zetten. Ik heb haar alvast ingelicht over mijn tijdelijke vegetarische bestaan.



Nu nog hopen op genoeg vegetarische kookinspiratie voor wat afwisseling op ons bord. (Ik kom net tot de conclusie dat een goed vegetarisch kookboek nog ontbreekt in mijn kookboekenverzameling...) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten